Změna výše nájemného a metodiky rozúčtování služeb v budovách VTP UP

S ohledem na změny v nákladových strukturách a postupy při rozúčtování služeb, informujeme tímto naše nájemce o úpravách spojenýchs  nájmem a metodikou rozúčtování služeb, které vstoupí v platnost od 1. ledna 2025. Fakturace služeb podle nových předpisů proběhnou od 1. ledna 2025 a nájmy od 1. února 2025. 

Hlavní změny zahrnují:

Úprava výše nájemného

Výše nájemného pro rok 2025 vychází ze znaleckého posudku, který reflektuje aktuální tržní podmínky. Ve srovnání s předchozími lety došlo k následujícím změnám:

  • V loňském roce výše nájemného stagnovala na budově B a na ostatních budovách mírně klesla.
  • Letos vzrostla cena nájmů přibližně o 6 %

Pro kontext si dovolujeme upozornit, že inflace za poslední tři roky činila více než 28 %, což znamená, že reálná hodnota nájemného po zohlednění inflace poklesla a doufáme, že tento krok minimalizuje ekonomické tlaky na Vás, naše nájemce.

Změny v metodice rozúčtování služeb

Vzhledem k změnám dodavatelů energií Univerzity Palackého v Olomouci, které byly spojeny s geopolitickou situací na Ukrajině a enormnímu navýšením cen energií v posledních dvou letech, jsme přistoupili k vypracování nové metodiky rozúčtování služeb. Nová metodika rozúčtování byla navržena s důrazem na spravedlivé a transparentní přerozdělení nákladů mezi jednotlivé nájemníky a zahrnuje:

  • přesnější měření spotřeby energií a vody díky modernizaci měřicích zařízení,
  • aktualizaci rozúčtování nákladů na údržbu a úklid společných prostor, založenou na poměrné ploše a sdíleném využívání,
  • aktualizování sazeb za vybrané služby, jako je údržba internetových přípojek, parkovacích míst a odpadů.

Podrobný popis metodiky je uveden v dokumentu „Metodika rozúčtování služeb poskytovaných s pronajatými jednotkami“ níže. Metodiku pro nás v rámci transparentnosti zpracoval externí subjekt.

Vyúčtování energií 

Účtování energií bude probíhat i nadále vždy měsíčně na základě reálných spotřeb. Tento přístup zajišťuje maximální přesnost a odpovídající rozdělení nákladů mezi všechny nájemníky.

Co to znamená pro Vás?

  • Prosíme Vás, abyste se obeznámili s aktualizovanou cenou dle přiloženého znaleckého posudku a metodikou rozúčtování. Oba dokumenty jsou ke stažení níže.
  • Níže naleznete také nové přílohy k fakturaci, které zohledňují novou metodiku výpočtu energií.
  • Pokud máte k těmto změnám dotazy nebo připomínky, jsme vám k dispozici na e-mailové adrese nebo telefonním čísle uvedeném níže.
  • Pro případné konzultace budou připravena individuální setkání, kde můžeme projednat Vaše konkrétní potřeby.

Další doplňující informace:

  • Snižujeme poplatek za provoz sociálního zařízení na 180 Kč/osobu.
  • V roce 2025 dále nenavyšujeme poplatek za úklid, který i nadále zůstává ve výši 11,80 Kč/m2.
  • Nájemcům na budově Envelopa Hub do odvolání nebude, tak jako v roce 2023 a 2024, i nadále účtován poplatek za vzduchotechniku. O účtování vás budeme informovat s dostatečným předstihem po ukončení testovacího a servisního režimu.
  • Aktuální ceník služeb recepce a fixních služeb naleznete níže.


Máte dotazy nebo připomínky? Kontaktujte nás.

Naším cílem je zajistit co nejvyšší kvalitu poskytovaných služeb a jejich férové rozdělení mezi všechny nájemníky. 
S dotazy ohledně fakturací prosím kontaktujte Mgr. Janu Honzákovou.

Zaměstnanec Mgr. Jana Honzáková

Mgr. Jana Honzáková

Referentka
Více

jana.honzakova@upol.cz, +420 731 630 141


Zaměstnanec Dr. Ing. Petr  Kubečka, MCI, RTTP

Dr. Ing. Petr Kubečka, MCI, RTTP

Ředitel VTP UP
Více

petr.kubecka@upol.cz, +420 585 631 449