UP Business Camp 2025: jak financovat a nastartovat podnikání

Jak financovat podnikatelský záměr, kde hledat investora a na co si dát pozor v podnikatelských začátcích? Odpovědi nabídne letošní ročník konference UP Business Camp, kterou již šestnáctým rokem pořádá Vědeckotechnický park Univerzity Palackého v Olomouci. Akce se uskuteční ve čtvrtek 27. listopadu v Pevnosti poznání a zaměří se na téma Investice a finance v byznysu. Na akci se rozeberou různé možnosti financování podnikání, od rizikového kapitálu přes crowdfunding až po příběhy firem, které uspěly i bez velkých investic.

„Cílem letošního ročníku je ukázat, že finanční strategie může mít mnoho podob a že i začínající podnikatelé mají široké možnosti, jak nastartovat nebo rozvíjet svůj projekt. Chceme účastníkům předat praktické know-how i inspiraci, jak vybrat správný typ financování a na co si dát pozor, když investor zaklepe na dveře,“ říká Petr Suchomel, ředitel Vědeckotechnického parku UP.

Program nabídne inspirativní řečníky i praktické workshopy, které propojí svět financí sreálným podnikáním. Na pódiu se představí mimo jiné Dominik Píchal, zakladatel značky Grizly, který vysvětlí, jak se mu podařilo z malého e-shopu vybudovat miliardovou firmu v segmentu zdravé výživy. Jindřich Fáborský, tvůrce Marketing Festivalu a vzdělávacího programu Digisemestr, přiblíží, proč nikdy nebyla lepší doba začít podnikat. Tereza Krejčí z platformy Donio poradí, jak využít sílu odměnového crowdfundingu i pro komerční projekty a získat finance a podporu komunity ještě dřív, než padne první koruna investice. O pohled investora se podělí Daniel Hastík z Tensor Ventures, který pomáhá startupům orientovat se v investičním světě a radí, jak zaujmout při prvním setkání. Chybět nebudou ani praktická témata z oblasti právního zázemí startupů. Podělí se o něj Radka Špačková, expertka z advokátní kanceláře SEDLAKOVA LEGAL. 

Pro účastníky jsou připraveny také workshopy zaměřené na praktické dovednosti. David Duc z agentury ShortPRO ukáže, jak díky krátkým videím, komunitnímu přístupu a nástrojům umělé inteligence dokáže každý podnikatel vytvořit i s malým rozpočtem fungující marketing. O síle obsahu na LinkedInu promluví Michal Bubeník a Lukáš Bednařík. Povedou workshop zaměřený na využití LinkedInu jako efektivního nástroje pro B2B prodej a budování značky.

Den plný inspirace, networkingu a Startup Show s ICOK

Kromě přednášek a workshopů se účastníci mohou těšit na Startup Show, kterou Vědeckotechnický park pořádá ve spolupráci s Inovačním centrem Olomouckého kraje (ICOK). Vystoupí v ní začínající podnikatelé z akceleračního programu ICOK Akcelerátor a v den UP Business Campu představí své projekty před publikem. Významnou součástí konference je podnikatelský networking propojující začínající podnikatele, studenty s podnikatelským duchem i zavedené firmy a investiční partnery. To vše u dobrého jídla a pestrého programu.

Kompletní program UP Business Campu je dostupný na webu www.upbc.cz, kde je možné rovnou zakoupit vstupenky. Zvýhodněné vstupné čeká na všechny studenty středních a vysokých škol a absolventy i zaměstnance Univerzity Palackého v Olomouci (UP). Do 26. října jsou navíc v nabídce včasné vstupenky.

Záštitu nad akcí převzal rektor UP Michael Kohajda, primátor statutárního města Olomouce Miroslav Žbánek a náměstek hejtmana Olomouckého kraje Pavel Jelínek. Hlavními partnery konference jsou CzechInvest, Fly United, Cemix, Aricoma a Regionální rozvojová agentura RERA. Akce je realizována za podpory statutárního města Olomouc.

Autor: LBG