Víkendový hackathon v Olomouci vyhrál projekt zaměřující se na sdílenou ekonomiku

Od pátku do neděle, celkem 48 hodin, pracovali na svých projektech účastníci pilotního ročníku univerzitního hackathonu s názvem HackItUP, který připravil Vědeckotechnický park UP ve spolupráci s agenturou CzechInvest. Vrcholem soutěžního klání bylo představení zpracovaných projektů před porotou poskládanou ze zástupců akademické sféry, veřejných institucí, investorů a  zástupců startupů.

Hlavní cenu si odnesl projekt „Pujčo“. Jedná se o aplikaci zprostředkovávající vypůjčení běžných praktických předmětů mezi jednotlivými uživateli, například mezi studenty na kolejích zejména v univerzitních městech. Cenu za společenský přínos získal projekt „Olobydlo“ propojující studenty a  majitele bytů. Tento projekt vnáší do jinak „tvrdého“ realitního byznysu osobní přístup a komfort pro obě tyto skupiny. Další tým s pracovním názvem „4 Elements“, který se zaměřil na zvelebování kanceláří, nemocnic a dalších ne příliš atraktivních prostor, byl oceněn za multioborový přístup. Poslední zúčastněný tým olomouckých studentů pracoval na vývoji aplikace „Purploo“ usnadňující vzájemné seznamování mladých lidí v klubech a na společenských akcích.

Super strávený inspirativní víkend s lidmi, kteří mají společné zájmy s možností něco vytvořit a dostat zpětnou vazbu od profesionálů,“ nadšeně popisuje jeden z vítězů. „Skvělé, miluju takový typ akcí a tohle pro mě byl víkend strávený na jedničku,“ dodává soutěžící Kryštof Novotný.

Vzniklé projekty mají možnost se přihlásit na navazující konferenci UP Business Camp dne 23. 11. 2019 pořádanou Vědeckotechnickým parkem UP, kde proběhne casting startupů. Ty úspěšné dále postoupí na lednový Business ples v Olomouci, na kterém budou mít možnost v rámci platformy StartupKlub.cz prezentovat své projekty před významnými osobnostmi nejen z podnikatelského prostředí.

VTP UP podpořil vítězný projekt částkou 10 000 Kč a všechny zúčastněné týmy získaly sérii navazujících odborných konzultací ke svým podnikatelským záměrům. Další ceny věnovali partneři akce společnost Busyman.cz a ESMEDIA Interactive s.r.o. „Cílem této akce bylo podpořit podnikavost studentů a mladých kreativních lidí zejména v těch oborech, které studují nebo kterým se věnují. Poskládaly se celkem čtyři týmy, které rozvíjely své nápady a pracovaly s obrovským zápalem po celou dobu akce. V rámci víkendu byly připraveny také workshopy zaměřené na různá témata např. na tvorbu obchodního modelu nebo prezentační dovednosti. K dispozici byli na místě také zkušení mentoři, se kterými mohly týmy konzultovat své kroky,“ shrnuje jedna z porotkyň soutěže Pavlína Slepičková z agentury CzechInvest, která byla spoluorganizátorem akce.