UP Business Camp opět motivoval začít podnikat

„Mějte svůj velký sen a věřte mu“. „Když přijde nápad, tak ho uchopte a realizujte“. „Žít zdravě, milovat a hledat stále nové cesty“. Tak takové myšlenky zazněly na proběhlém 7. ročníku Business Campu, který se uskutečnil 23. 11. 2019 v Olomouci, kam se sjelo na 145 účastníků.

Zájemci o podnikání měli na konferenci možnost si vyslechnout velmi zajímavé a inspirativní příspěvky od celkem 6 řečníků, měli možnost zažít již druhý ročník castingu startupů, kde se představilo 8 uchazečů o finále na Business plese a bylo možné poprvé položit otázky v panelové diskusi. Pevnost poznání tradičně nabídla ukázky zajímavých experimentů a UPrint3D ukázal, jak se tiskne na 3D tiskárně a zájemci mohli získat plastovou 3D kočičku.
Všechny přítomné přivítal a konferenci zahájil Roman Jurečka, ředitel Vědeckotechnického parku Univerzity Palackého. „Ty nejdůležitější věci si lidé již tisíce let sděluji v příbězích a já věřím a těším se na to, že příběhy lidí, podnikatelů, které dnes uslyšíme, nás vtáhnou a dají nejen inspiraci, ale i odhodlání a odvahu k tomu vykročit a začít si plnit své sny„, uvedl na úvod.
A hned po úvodu, jako první řečník, Michal Šrajer z Hapiness at work vysvětlil, v čem tkví tajemství toho, že lidé chodí rádi do práce a jsou tam šťastní a spokojení. Jak to udělat, aby ve své práci viděli smysl, byli si vědomi své role a pozice ve firmě. Ukázal, že tajemství je v tom, vybudovat si hluboké mezilidské vztahy ve firmě. Eva Dlabalová z Long Story Short nám potvrdila, že v podnikání je důležité jít za svým snem a věřit mu, uchopit každou příležitost. Jannis Samaras, majitel firmy Kofola, nás přesvědčil, že i velké firmy se můžou chovat odpovědně vůči přírodě a lidem. A Jan Klusoň z firmy Proudly nás seznámil s tím, jak pomáhají vybrat ty správné lidi do pracovního týmu ostatním firmám. Vítěz Podnikavé hlavy Michal Gabčo představil jejich nově vznikající startup Greptun zabývající se mapováním povrchu měsíce. A sdělil čerstvé zkušenosti s klady i zápory rozjezdu podnikání, kde zdůraznil, jak velkou má podporu manažerů z Vědeckotechnického parku UP. Jako další zástupce startupové scény vystoupila Barbora Malaníková, která představila svůj projekt Miomove. Ten je již ve fázi, kdy svůj prototyp chytré stélky jedou představit na veletrh do Las Vegas a budou se ucházet o americký trh.
Novinkou letošního ročníku byla panelová diskuse na téma společenské odpovědnosti firem, kde přišli diskutovat Jannis Samaras a Eva Dlabalová. Oba se shodli na tom, že je oboustranně výhodné vyhledávat lokální dodavatele, podporovat šetrné zemědělství, respektovat přírodu a lidi. Tak lze zajistit udržitelnost výroby v jakémkoliv oboru podnikání. Zmínili, že společenská odpovědnost firem by neměla být jen nálepkou, ale skutečným postojem firmy.
V rámci konference proběhl již podruhé casting začínajících podnikatelů, kteří představili své nápady před porotou. Představilo se celkem 8 podnikavců. Každý z uchazečů měl během dvou minut možnost představit porotě svůj nápad. Někteří mají své podnikání teprve na začátku, jiní už ušli kus cesty. Porota nejvíce ocenila a na lednový Business ples před investory poslala projekt řešící praní prádla Damepradlo.cz, projekt na výrobu a distribuci energetického bonbónu pro řidiče Boombon a webovou aplikaci Worldee.com spojující cestovatele do jedné komunity, kde si členové mohou navzájem sdělovat své zkušenosti, zážitky a dávat doporučení na cesty. Divokou kartu porota udělila projektu Boxee, který řeší doručování balíků z jakéhokoliv e-shopu. Mezi diváky zvítězil již zmíněný projekt Worldee.com. Mezi dalšími nápady byly představeny projekty, jak se levně dostat do Thajska a zažít ho podle svých představ, dále projekt pro milovníky dobré kávy, kterou mohou získat zdarma ve vybraných kavárnách po celé ČR za měsíční paušál, nebo vizionářský projekt na pěstování zeleniny ve vesmíru a projekt řešící pronájmy bytů pro studenty v Olomouci.
Jsme nesmírně rádi, že účastníci z konference odcházeli motivovaní a plní elánu. Jak motivace, tak elán jsou do rozjezdu jakéhokoliv projektu zapotřebí. Všem účastníkům přeji, aby už jim na cestě za nastartováním vlastního businessu a následnými podnikatelskými úspěchy nic nestálo,“ shrnuje za organizační tým event manažerka Jitka Zmítková.
Již tradiční konferenci UP Business Camp pořádal Vědeckotechnický park Univerzity Palackého za finanční podpory generálního partnera Komerční banky.